Logo Powiat Kamiennogórski
Powróć do: Wydział Komunikacji

Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy

Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy

Wniosek właściciela
Rejestracji pojazdu należy dokonać w przeciągu 30 dni od daty nabycia pojazdu.
 
Opłaty
W kasie Starostwa ul. H. Sienkiewicza 6a.
 

Rejestracja pojazdu:
- 160 zł - (tablice rejestracyjne , pozwolenie czasowe, znaki legalizacyjne, dowód rejestracyjny);
- 120 zł  -(tablica motocyklowa, pozwolenie czasowe, znaki legalizacyjne, dowód rejestracyjny);
- 110 zł - (tablica motorowerowa, znaki legalizacyjne, pozwolenie czasowe i dowód rejestracyjny);
- 120 zł - (tablica rejestracyjna - przyczepa, znaki legalizacyjne, pozwolenie czasowe i dowód rejestracyjny).
 
Wymagane dokumenty
Do  wniosku o rejestrację pojazdu (do pobrania poniżej), należy dołączyć oryginały następujących dokumentów:
- dowód własności pojazdu (np. faktura, rachunek lub umowa zakupu pojazdu, zamiany, darowizny, prawomocne orzeczenie sądu o rozstrzygnięciu o prawie własności );
- dowód rejestracyjny jeżeli pojazd był zarejestrowany;
- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej;
- dowód odprawy celnej przywozowej ( dotyczy pojazdów spoza Unii Europejskiej);
- dowód opłaty w wysokości 500 zł od pojazdu wprowadzonego na terytorium kraju, uiszczonej na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dot. samochodów osobowych i ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t.); - jeśli pojazd został sprowadzony do kraju przed 1 stycznia 2016 r.
- tłumaczenia dokumentów przedkładanych w języku obcym sporządzonych przez tłumacza przysięgłego wraz z oryginałami tych dokumentów,
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu,
- oświadczenie o dacie sprowadzenia pojazdu do kraju,
- dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo, jeżeli właściciel działa przez pełnomocnika,
oraz tablice rejestracyjne pojazdu bądź stosowne oświadczenie na okoliczność braku tablic.

Złożenie wniosku
Właściciel, bądź osoba upoważniona (pełnomocnictwo do pobrania)  przedkłada komplet dokumentów  w Wydziale Komunikacji ul. H. Sienkiewicza 6a parter
tel. 75 6450101, 75 6450103
Godziny pracy Wydziału:
1. Poniedziałek 7.30 - 17.00
2. Wtorek 7.30 - 15.30
3. Środa 7.30 - 15.30
4. Czwartek 7.30 - 15.30
5. Piątek 7.30 - 14.00

Czas załatwienia sprawy
Rejestracji czasowej dokonuje się  niezwłocznie.
Decyzja o rejestracji stałej,  dowód rejestracyjny i karta pojazdu  wydawane są w terminie do miesiąca od dnia rejestracji czasowej po przedłożeniu obowiązkowego ubezpieczenia pojazdu.

Pliki do pobrania:

Pełnomocnictwo
Format: pdf, 21.1 kB
Oświadczenie o rejestracji warunkowej
Format: pdf, 17.47 kB
Oświadczenie o braku tablic
Format: pdf, 10.45 kB
Klauzula informacyjna
Format: pdf, 41.42 kB
Wniosek
Format: pdf, 27.32 kB