Logo Powiat Kamiennogórski
Powróć do: Wydział Komunikacji

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Wniosek właściciela
Czasowemu wycofaniu pojazdu z ruchu podlegają zarejestrowane:
- samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,
- ciągniki samochodowe,
- pojazdy specjalne,
- autobusy
- samochody osobowe w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji:
a) w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust. 11 pkt 1 lit. b oraz pkt 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
b) w przypadku wystąpienia szkody istotnej.
 
Opłaty
W kasie starostwa (ul. H. Sienkiewicza 6a) należy wpłacić :
za wycofanie pojazdu na okres 2 miesięcy 80 zł
za każdy kolejny miesiąc wycofania:
- 4 zł ( od 3-12 miesięcy);
- 2 zł ( od 13-24 miesięcy);
- 0,25 zł ( od 25- 48 miesięcy)
 
Wymagane dokumenty
Do wniosku o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu (do pobrania poniżej), należy przedłożyć do depozytu:
- dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne,
- pełnomocnictwo, jeżeli właściciel działa przez pełnomocnika.

Złożenie wniosku
Właściciel, bądź osoba upoważniona (pełnomocnictwo do pobrania) przedkłada komplet dokumentów w Wydziale Komunikacji ul. H. Sienkiewicza 6a parter
tel. 75 6450101, 75 6450103
Godziny pracy Wydziału:
1. Poniedziałek 7.30 - 17.00
2. Wtorek 7.30 - 15.30
3. Środa 7.30 - 15.30
4. Czwartek 7.30 - 15.30
5. Piątek 7.30 - 14.00

Czas załatwienia sprawy
Decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu wydawana jest niezwłocznie po złożeniu wniosku.

Pliki do pobrania:

Klauzula informacyjna
Format: pdf, 41.42 kB
Pełnomocnictwo
Format: docx, 256.83 kB
Wniosek
Format: docx, 253.33 kB