Otwarcie odcinka drogi S3 Kamienna Góra-Bolków
W dniu 31 lipca 2024 r. przy portalu północnym tunelu TS-26 nastąpiło oficjalne otwarcie odcinka drogi S3 Kamienna Góra-Bolków. W wydarzeniu wzięli udział m.in.: minister infrastruktury Dariusz Klimczak, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Robert Kropiwnicki, posłowie na Sejm RP Iwona Krawczyk, Tadeusz Samborski, Ireneusz Zyska, wojewoda Maciej Awiżeń, marszałek województwa Paweł Gancarz, przewodniczący sejmiku Jerzy Pokój, parlamentarzyści, samorządowcy, w tym starosta Małgorzata Krzyszkowska i członkowie zarządu Powiatu, jak również przedstawiciele GDDKiA z dyrektorem Pawłem Woźniakiem oraz wykonawcy.
Na odcinku od Kamiennej Góry do Bolkowa powstały dwa dwunawowe tunele drogowe: TS-26 o długości ok. 2300 m oraz TS-32, o długości ok. 320 m, a także obustronny MOP Jaczków. Tunel drogowy TS-26 jest najdłuższym tunelem w Polsce wydrążonym w skale. Otwierany odcinek ma 16 kilometrów. Znajduje się na na nim 69 obiektów inżynieryjnych. W tunelach obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h, a na nowej trasie ekspresowej do 120 km/h. Wykonawcą robót na budowie S3 Bolków – Kamienna Góra jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość zadania wynosi ponad 1,8 mld zł.
Droga ekspresowa S3 Legnica - Lubawka będzie częścią trasy o kluczowym znaczeniu nie tylko dla Polski, ale i Europy. Trasa Świnoujście - Szczecin - Gorzów Wielkopolski - Zielona Góra - Legnica - Jawor - Bolków - Kamienna Góra - Lubawka (granica państwa) będzie łączyć Skandynawię przez porty Świnoujście - Szczecin z północnymi Włochami przez Czechy i Austrię. Główne cele tej inwestycji to ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych, poprzez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych, z centralną Polską, poprawa warunków jazdy oraz zwiększenie komfortu życia i bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców.
Całkowity koszt budowy drogi ekspresowej S3 o długości 67 km Legnica - Lubawka wyniósł 3,65 miliarda złotych.