Konkurs Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości 2025
Ministerstwo Rozwoju i Technologii zaprasza do udziału w konkursie Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości 2025.
Zgłoszenie udziału w konkursie polega na wypełnieniu formularza elektronicznego do 20 czerwca 2025 r. (do końca dnia): https://airtable.com/app0TSdBDi5wh3WKU/pagnKJpEve6pkahGx/form
Pytania dotyczące konkursu można kierować na adres e-mail: Joanna.Drobinska@mrit.gov.pl.
Konkurs wyróżnia najlepsze w Europie inicjatywy wspierające przedsiębiorczość i jest skierowany do władz krajowych, regionalnych lub lokalnych oraz partnerstw publiczno-prywatnych. MŚP (objęte definicją MŚP), poza formułą PPP, mogą wziąć samodzielnie udział w 6. kategorii konkursu „Przedsiębiorczość odpowiedzialna i sprzyjająca włączeniu społecznemu”, pod warunkiem, że zgłaszany projekt nie jest podstawową działalnością firmy.
Projekt można zgłosić w jednej z sześciu kategorii konkursu:
- Poprawa otoczenia biznesu i promowanie ducha przedsiębiorczości
- Inwestowanie w umiejętności w zakresie przedsiębiorczości.
- Wspieranie transformacji cyfrowej.
- Wspieranie internacjonalizacji działalności gospodarczej.
- Wspieranie zrównoważonej transformacji.
- Przedsiębiorczość odpowiedzialna i sprzyjająca włączeniu społecznemu.
Dwa etapy konkursu:
Etap krajowy – wyłania 2 inicjatywy z różnych kategorii, które następnie są zgłaszane do etapu europejskiego.
Etap europejski – wyłania zwycięską inicjatywę w każdej z sześciu kategorii konkursu. Ponadto jury etapu europejskiego przyzna inicjatywie zgłoszonej w dowolnej kategorii nagrodę główną za najbardziej twórczą i inspirującą inicjatywę w dziedzinie propagowania przedsiębiorczości. Zwycięzca nagrody głównej nie musi być zwycięzcą w danej kategorii.
Finał odbędzie się 10-12 listopada 2025 r. w Kopenhadze podczas Zgromadzenia MŚP (SME Assembly). Dwie inicjatywy z etapu krajowego zostaną zgłoszone do etapu europejskiego, a ich przedstawiciele (po jednej osobie z organizacji) otrzymają zaproszenie na finał. Organizatorzy EEPA pokrywają koszty noclegu i transportu. Jeśli komisja konkursowa na etapie europejskim zdecyduje o zakwalifikowaniu się polskiej inicjatywy do ścisłego finału (projekt będzie na tzw. „shortlist”), to zaproszenie otrzyma jeszcze jedna osoba z tej organizacji.
Ważne informacje:
Inicjatywę można zgłosić tylko w jednej z sześciu kategorii.
Inicjatywa trwa albo trwała co najmniej 15 miesięcy.
Ważnym elementem zgłoszenia jest oprawa wizualna inicjatywy (logo, zdjęcia, filmik). Podczas finału są prezentowane krótkie nagrania promujące inicjatywy, które zostały wybrane do ścisłego finału.
Jeśli organizacja podejmuje wiele działań wpisujących się w różne kategorie konkursu, to zachęcamy do wyboru jednego, konkretnego działania/projektu do zgłoszenia.
Członkowie komisji konkursowej zwracają uwagę na takie aspekty jak:
Nowe pomysły wsparcia przedsiębiorczości (co wyróżnia daną inicjatywę, czy uwzględniono lokalne cechy kulturowe, środowiskowe i społeczne).
Wpływ inicjatywy na lokalną gospodarkę, osiągnięte wyniki.
Możliwość odtworzenia projektu w innym regionie.
Dobrze opracowane zgłoszenie, napisane zwięźle, prostym językiem i przede wszystkim zawierające efekty podjętych działań.